53663

Ritkán tapasztalt élményhez juthatnak azok a fiatal lányok, akik jelentkeznek a Lányok Napjára. Az esemény célja, hogy olyan “férfias” szakterületeken, mint amilyen például az IT, az elektronika vagy műszaki területek, saját élményeket szerezhessenek a pályaválasztáshoz közeledő fiatalok, és ne a sztereotípiákra, rossz társadalmi beidegződésekre hallgassanak.

Egyre több, elsősorban az úgynevezett STEM-területekhez (science, technology, engineering, mathematics – tudomány, technológia, mérnöktudományok, matematika) kapcsolódó magyarországi vállalkozás, egyetem és kutatóintézet ismeri fel, hogy érdemes engedni a lányok hódításának.

Arányuk ugyanis rendkívül alacsony egyes területeken, amin változtatva mindenki jól járna: a lányok karrierlehetőséget kaphatnak, a cégek értékes munkavállalókat nyernek, Magyarország versenyképessége pedig emelkedik. Különösen fontos, hogy ma még az IT-területen a női munkavállalók aránya 10 százalék alatt van, holott ez a szakma jellemzően rugalmas munkavállalást is lehetővé tesz, megkönnyítve például az anyukák visszatérését a munkaerőpiacra.

Hazánkban az EU27-hez képest magasabb a női hallgatók aránya a felsőoktatásban, de nagyon kevés lány dönt a közeljövő olyan kiemelten fontos ágazatai mellett, mint a műszaki vagy számítástechnikai szakok. A Lányok Napja azért jött létre, hogy ezen a tendencián változtasson, hogy a pályaválasztás során ne csak elvi egyenlőség létezzen, hanem ténylegesen legyen szabad a döntés.

Április 24-én, a Lányok Napján országszerte Győrtől Debrecenig, Váctól Szegedig Magyarország 15 városában nyílnak meg a kapuk a vállalatoknál, kutatóhelyeken és egyetemeken, hogy a pályaválasztás előtt álló lányok személyes tapasztalatokat szerezve nyerjenek bepillantást az ott folyó munkákba.

A közel háromezer vállalkozó kedvű középiskolás lányra országosan 70 program vár 43 hazai és nemzetközi vállalatnál, 10 egyetemen és 5 kutatóintézetben.

A Lányok Napjára még április 20-ig lehet jelentkezni a www.lanyoknapja.hu oldalon.

Forrás: hvg.hu

2014. április 18. 07:39 | Események, Nők és infokommunikáció