vasarlasi-hajlandosag

A mobileszközök e-kereskedelembe kapcsolódása ugrásszerű fejlődést hoz az elkövetkező években. A Gemius összefoglalója átfogó képet ad a hazai e-kereskedelemről.

Alaposan megváltoztak az internet korában a fogyasztói preferenciák: a vásárlók legtöbbször már a boltba való belépésük előtt eldöntik, hogy mit akarnak vásárolni. A hazai e-kereskedelmi trendeket vizsgálva kiderült:

• A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2 millió 803 ezer fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 ezer fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arányszám még csak 32%, illetve 12% volt. A magyar és külföldi oldalakon vásárlókat összevonva kiderül, a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.
• A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv-zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.
• 2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüket vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.
• A jövőben várhatóan az online élelmiszer-vásárlás fog leginkább bővülni, ha az egyes vásárolt kategóriákat nézzük.

• Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 ezer 430 forint, egy év alatt átlagosan 134 ezer 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben. (Megjegyzés: a gyakori vásárlókat kérdeztük, így az átlagos kosárméret is nagyobb, mint a ritkán vásárlók körében)
• A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés a futárnak.

A Gemius arra is kitér a tanulmányban, hogy hányan nem vásároltak online úton. A válaszadók 58%-a nem vásárol ilyen módon, őket főképp a személyes kontaktus hiánya zavarja. Nekik az alacsonyabb, a kedvezményes árak számítanának a legerősebb motivációnak online vásárláshoz.

Forrás: hirado.hu
Fotó: hirado.hu

2015. március 18. 11:05 | eGazdaság, Vezető cikk