College Student Using Smart Phone In Classroom

Európa 81 országából gyűltek össze Budapesten azon a kongresszuson, ahol az oktatáskutatás legújabb vívmányai álltak a homloktérben. Az egyik legnagyobb érdeklődést a magyar fejlesztésű Geomatech projekt váltotta ki.

A Geomatech projekt egy országos, kiemelt projekt, mely nem kisebb céllal jött létre, mint hogy Magyarországon megváltoztassa a matematika és a természettudományos oktatást vonzóbbá tegye a diákoknak, a tanárok hatékonyabban tudjanak tanítani – mondta el Juhos István szakmai vezető.

“Arra törekedtünk, hogy beépítsük a tananyagainkba azokat a modern pedagógiai elveket, amelyek átengedik a teret a diákoknak, bevonják őket az oktatásba, és aktívak lesznek. Kísérletezhetnek, felfedezhetik a világ, a matematika, a természettudományi jelenségek mibenlétét” – részletezte.

A szakemberek 2 évig dolgoztak a projekten.  Egy internetes portálon eközben mindenki számára elérhetővé tették a tananyagokat, és felkészítették a tanárokat a kreatív felhasználására.

“Nemrégiben mutattuk be a mobilos fejlesztéseinket, a mobil szenzorokat használjuk fel az oktatásban. Ez is, mint az összes többi tananyag, egyedülálló a világon. Ilyen egyszerűen és ilyen látványosan sehol a világon nem tanítanak, mint Magyarországon most” – fejtette ki.

A projekten 300-an dolgoztak és több mint 2500 tanárt képeztek egy éven keresztül. A tananyagfejlesztés mögött egy 30 fős módszertani csapat áll. Matematikából mind a 12 évfolyamra elkészült a tananyag, a természettudományi tárgyakból pedig elsőként a fizikára fókuszáltak.

Kattintson ide a vizuális összefoglalóért.

Forrás: hirado.hu

 

2015. szeptember 22. 13:31 | Digitális írástudás, Haladó, Kezdő