image

Gondoltad volna, hogy rengeteget megtudhatsz a vállalati kultúráról és értékekről az adott cég közösségi média jelenlétéből? Nem csak a munkaadók ellenőrizhetnek minket a közösségi oldalon, hanem mi is őket.

A Facebook jó hely arra, hogy kapcsolatba lépjünk az ismerőseinkkel (vagy halogassuk a fontos teendőinket), de hasonlóképp remek forrásul szolgálhat az álláskereséshez. Az Adecco Staffing fejvadász cég Y és Z-generációs munkavállalói által készített kutatás szerint a közösségi média nagy szerepet játszik a potenciális munkaadók kiválasztásában. Míg a legtöbben azt gondolnák, hogy a LindedIn az álláskeresők elsődleges közösségi platformja, a Facebook valójában lekörözi azt, mivel olyan információkat nyújt, melyek segítenek megtalálni a nekünk megfelelő céget – mondja Amy Glaser, az Adecco Staffing USA elnöke. „A válaszadók 61%-a mondta azt, hogy a Facebook a leginkább használt közösségi média színtér, ahol felkutatható a potenciális munkaadó cégkultúrája. A Facebookot a Glassdoor és az Instagram követi a sorban”- magyarázza Glaser.

Sokat megtudhatunk abból, milyen értékeket képvisel a cég, ha megnézzük a profilját és bejegyzéseit, sőt sokkal több információhoz jutunk, mintha a honlapját nézegetnénk: a Facebook így a legjobb álláskeresési felületté változott. Amikor egy vállalat oldalát nézzük, a szakértők szerint négy dolog hívja fel a figyelmünket:

1. Fotók

Nézd meg a cég fotóit, és figyeld meg, szerepelnek-e rajta a munkatársak, amint épp együtt dolgoznak, egyedi kezdeményezésekben vagy irodán kívüli programokon vesznek részt. Egy cég közösségi aktivitása egészséges, barátságos munkakörnyezetre utal.

A fotók valódi betekintést nyújthatnak abba is, hogy a vállalati kultúra mennyire formális, ezáltal pedig azt is kikövetkeztethetjük, hogyan jelenjünk meg az interjún. Ha a dress code egy farmer pólóval, jelentkezzünk akár főkönyvelőnek, jobb, ha mi is hasonlóképp öltözködünk, de azért ne essünk túlzásokba.

Szintén vegyük figyelembe, hogy a cég milyen típusú rendezvények házigazdája. Nem mindegy ugyanis, hogy egy 5 csillagos étteremben vagy egy sörözőben tarja-e a céges összejöveteleit. A fotók alapján el tudod magad képzelni, hogy hozzájuk csatlakozol, vagy kívülállónak érzed magad? Olyan cégnél akarj dolgozni, ahová valóban tartozni tudsz.

2. Tartalom

Szentelj figyelmet annak is, milyen tartalmakat oszt meg a cég. A Facebook jó eszköz lehet arra, hogy meghatározzuk, vajon lesz-e lehetőségünk olyanprojekteken és kezdeményezéseken dolgozni, melyek igazán érdekelnek minket. A tartalmak segíthetnek abban is, hogy felkészüljünk az állásinterjúra, vagy az önéletrajzunkat eszerint szabjuk át. Például, ha egy cég közreműködik a társadalmi felelősségvállalásban, fontos számára az önkéntes tevékenység végzése, mindenképpen tüntessük fel ez irányú tapasztalatainkat (amennyiben vannak), és beszéljünk kiemelten az általuk vállalt ügyről.

3. Misszió

Az álláskeresők arra is használhatják a Facebookot, hogy értékeljék a vállalati küldetést. Tegyük fel a kérdést: Mennyire nyilvánvaló a vállalat küldetése a posztjaiból? Tudja-e jól kommunikálni, hogy miért csinálja azt, amit csinál? De a legfontosabb kérdés a következő: Milyen történetet mesél magáról a cég, amiből egyértelművé válik, hogy odatartozunk?

4. Hozzászólások

Szokott a vállalat rendszeres, pozitív kommenteket kapni a posztjaira? Foglalkozik-e a követőivel annyira, hogy reagáljon ezekre a véleményekre? És hogyan válaszol a negatív megjegyzésekre? Mindez támpontot adhat nekünk, érdemes-e a céggel foglalkoznunk. Ha a cég hangsúlyt fektet a baráti megjelenésre, jó viszonyt ápol a követőivel, az sokat elárulhat a belső állapotairól is. Hiszen ismerjük a mondást: ami kint, úgy bent.

A Fast Company cikke alapján.

A Jobline oldalán több mint 4000 állásajánlat vár megbízható cégektől. A legfrissebb nyitott pozíciókat ezen az oldalon érheted el>>

 

Forrás: HVG
Fotó: HVG

2016. május 3. 14:21 | eMunka, Haladó, Kezdő