24379

A technológia gyors fejlődésének köszönhetően az, amit néhány éve még úgy emlegettünk, a jövő irodája, ma már kézzelfogható – vagy inkább virtuális – valóság. Az infokommunikációs vívmányok sok lehetőséget jelentenek a kis- és középvállalatok számára, de sok fejtörést is okozhatnak. Előrejelzések tucatjai jósolják, hogy néhány éven belül már minden a felhőben történik, a közösségi oldalakon folytatott üzenetváltás lesz a domináns a cégek közötti, valamint az ügyfelekkel folytatott kommunikációban.

Alig lesz valaki, aki az irodában dolgozik, hiszen az okostelefonok és tabletek korában a zsebünkbe kerül az irodánk. Hogy ma még nem ez az általános, annak oka elsősorban a merev gondolkodásmódban keresendő, a hagyományosba vetett hitben, és nem a technológiai lehetőségekben. Első lépésként az infokommunikációs eszközeinket, szoftvereinket érdemes egy rendszerbe szervezni. Az újabbnál újabb technológiai megoldásokkal rengeteg költséget, időt, energiát spórolhatunk meg.

Gyors bevezetésükkel nagyságrendekkel növelhetjük meg cégünk működésének hatékonyságát. Külső és belső kommunikációnk korszerűbbé, gyorsabbá alakításával ügyfélkapcsolatainkban sokkal eredményesebbek lehetünk. Egy elektronikus számla költséghányada számlánként 30-50 forint, ezzel szemben a papír alapúé – az iktatást, postázást is figyelembe véve – ennek az összegnek a négy-ötszöröse. Hasonlóan drága luxussá válhat egy iroda fenntartása, az alkalmazottak is ugyanúgy elérhetőek lesznek otthonukban, mint az irodában, még akár vállon is veregethetjük őket annak az alkalmazásnak a segítségével, amellyel virtuális tárgyakat manipulálhatunk.

Vajon tényleg működőképes, ha béreljük a számítógépes rendszereinket, ha a ma még papír alapon folytatott műveletek szinte teljes egészében digitális platformra kerülnek, ha a felhő alapú informatika mellett döntünk, vagy ha minden munkatársunkat hazaküldjük dolgozni?

Forrás:http://www.hrportal.hu/hr/amikor-a-jovo-jelenne-valik-20131031.html

 

2013. október 31. 09:47 | eMunka, Haladó