digitalhungary.hu_foto

Legalábbis ha nő vagy, egy felmérés szerint a közösségi média használat a nőkénél csökkenti a stresszt. Hogyan hat ránk a közösségi média? Stresszeknek-e minket az újabb és újabb cuki gyerekekről, az eljegyzésekről,  vagy a vacsorára sütött kenyértől és más hasonló világrengető eseményekről kirakott fotók, bejegyzések?
Vagy esetleg boldogabbá tesz minket, mert így több emberrel tudjuk tartani a kapcsoaltot?

Egy marketing ügynökség, a PEW,  ehhez hasonló kérdéseket tett fel  egy kutatásban, amelyben arra volt kíváncsi, hogyan hat az a emberekre a közösségi média. A felmérés során 1801 felnőttnek tettek fel célzott kérdéseket arról, hogy hogyan és milyen gyakran válaszolnak a Facebookon megjelenő postokra.  A felmérés mellett végeztek egy további vizsgálatot, a PSS-t (Perceived Stress Scale), amely arra kérdez rá, hogy az elmúlt  30 napban mikor éreztünk magunkat rosszul, attól, hogy valami váratlan történt vagy elvesztettük a kontrolt.

A viszgálatok sorána a kutatók nem találtak összefüggést a férfiaknál a közösségi média használat és a stressz között. A nők esetében azonban arra jutotta, hogy a technológia használata egyes esetekben csökkenti a feszültséget. Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik naponta többször twittereznek, legalább 25 emailt küldenek el vagy legalább két képet osztanak meg,náluk 21 százalékkal alacsonyabb stressz szintet mértek, mint közösségi médiát nem használó társaiknál

Azt, hogy mi okozza ezt a különbséget, nem derült ki a kutatásból. A tudósok azonban valószínűsitik, hogy ez a nemek a közösségi médiában való eltérő kommunikációjából fakad.  A nők hajlamosak arra, hogy érzelmi állapotaikat megosszák másokkal, mint a férfiak.

A kutatásról bővebben itt olvashat.

Forrás: www.digitalhungary.hu
Fotó: www.digitalhungary.hu

2015. január 19. 15:26 | Nők és infokommunikáció