Egy marketing ügynökség, a PEW, ehhez hasonló kérdéseket tett fel egy kutatásban, amelyben arra volt kíváncsi, hogyan hat az a emberekre a közösségi média. A felmérés során 1801 felnőttnek tettek fel célzott kérdéseket arról, hogy hogyan és milyen gyakran válaszolnak a Facebookon megjelenő postokra. A felmérés mellett végeztek egy további vizsgálatot, a PSS-t (Perceived Stress Scale), amely arra kérdez rá, hogy az elmúlt 30 napban mikor éreztünk magunkat rosszul, attól, hogy valami váratlan történt vagy elvesztettük a kontrolt.
A viszgálatok sorána a kutatók nem találtak összefüggést a férfiaknál a közösségi média használat és a stressz között. A nők esetében azonban arra jutotta, hogy a technológia használata egyes esetekben csökkenti a feszültséget. Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik naponta többször twittereznek, legalább 25 emailt küldenek el vagy legalább két képet osztanak meg,náluk 21 százalékkal alacsonyabb stressz szintet mértek, mint közösségi médiát nem használó társaiknál
Azt, hogy mi okozza ezt a különbséget, nem derült ki a kutatásból. A tudósok azonban valószínűsitik, hogy ez a nemek a közösségi médiában való eltérő kommunikációjából fakad. A nők hajlamosak arra, hogy érzelmi állapotaikat megosszák másokkal, mint a férfiak.
Forrás: www.digitalhungary.hu
Fotó: www.digitalhungary.hu