131011-strategiafejlesztes

Jó ötletek vannak, de egyre kevesebb a befektetésre érdemes kész cég Magyarországon – így sommázta véleményét Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója azon a tájékoztatón, ahol a társaság és a Lewis PR cég közös startupos kezdeményezését jelentették be.  Erdei szerint ma már lehet, hogy nem is maga a tőke hiányzik az ígéretes kezdő vállalkozások piacáról, hanem elsősorban a megfelelő üzleti inkubáció. 

Kevesebb mint kétharmad az ötéves túlélő 

Az induláshoz szükséges háttértudás megszerzését célozza a most elindított Seed Star Battle verseny, amelynek nyereményei között egymillió forint értékű mentorprogram, PR szolgáltatás és egy Prágában rendezendő régiós startup workshopon való bemutatkozási lehetőség is szerepel, ahol a nyertesek nemzetközi szakértőkkel és befektetőkkel találkozhatnak.

A versenyt azért hirdettékk meg,  hogy lehetőséget teremtsenek a kezdő vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell még fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek – emelte ki Erdei Sándor, aki szerint nemzetközi felmérések alapján a versenyeken induló startupok közel 60 százaléka marad fenn a következő öt évben, egy részüket fel is vásárolják.

A kezdeményezés másik szereplője, a Lewis PR magyarországi vezetője, Zorigt Batjinhangsúlyozta, hogy mind a termékek fejlesztéséhez és piacra viteléhez, mind az esetleges a későbbi tőkebevonáshoz szükség van a megfelelő kommunikációra is. Itt abban próbálnak segítséget nyújtani, hogy felmérjék az adott termék szempontjából a releváns kommunikációs csatornákat,  kiválasszák a megfelelő üzeneteket, megteremtsék a tartalmi és az arculati anyagok összhangját, hogy már akkor egy komoly vállalat benyomását kelthesse a startup, amikor még talán cégbejegyzéssel sem rendelkezik.

Pályázni április közepéig lehet

A versenyre április 17-ig várják a 2 évnél nem régebbi, legalább 51 százalékban magyar tulajdonban lévő innovatív vállalkozások jelentkezését. Az indulóknál egyaránt vizsgálják az ötlet eredetiségét, a piacra jutási potenciált, a célcsoport felvevőképességét, az üzleti modell helytállóságát, a csapat kockázatkezelését és a könyvelési tételek átgondoltságát is.

A bejelentés követő  kerekasztal-beszélgetésen Korányi László, a Nemzeti Innovációs Hivatal volt elnökhelyettese,  a verseny egyik zsűritagja elmondta: a hazai startup ökoszisztéma további fejlődéséhez fontos elősegíteni a magyar csapatok rendszeres kijutását nemzetközi megmérettetésekre és workshopokra a további példák és gyakorlatok megismerése érdekében.

A DBH Group a Jeremie uniós kockázati tőkealap 1-es programjának résztvevőjeként eddig tíz technológiaintenzív vállalkozásba fektetett be. Ezt a forrást lényegében elköltötték, most egy regionális alap létrehozatalán gondolkodnak – hangzott el a tájékoztatón.

A DBH SeedStar inkubátor a DBH Group részeként a startupok számára fizikai infrastruktúrát és üzleti szolgáltatásokat nyújt a pénzügy, a számvitel, az üzleti adminisztráció, az informatikai szolgáltatások és a projektmenedzsment területén. Erdei Sándor szerint az inkubáció során nyújtott támogatásuk fejében 8-10 százalékos tulajdonrészre tartanak igényt. A cégcsoport egyébként külföldi kapcsolatai révén, ami Hollandiától kezdve Közép-és Kelet Európán át Azerbajdzsánig terjed, a nemzetközi piacra lépési lehetőségét is felkínálja a kezdő vállalkozások számára.

Forrás: Bitport
Fotó: Bitport

2015. február 26. 16:05 | Haladó, Pályázatok