A LinkedIn magyarországi tagsága 2013 februárjában a elérte a háromszázezres létszámot, majd idén augusztus közepén a félmilliót. Vagyis: nálunk is kedvelik az elsősorban szakmainak, kissé exkluzívnak tartott közösségi oldalt.
A LinkedIn önmagát szakmai közösségként határozza meg, ahol az egyéb közösségi oldalakhoz hasonlóan különböző módokon tudunk megjelenni, kommunikálni, beszélgetni. Ám az alaposan végiggondolt koncepció alapján megvalósított oldalt valójában az különbözteti meg a többitől, hogy elsősorban a különféle szakmák digitálisan is képzett művelőit igyekszik összehozni, szakmai közösségekbe szervezve őket. Exkluzivitása és puritánsága (vagyis: fecsegés kizárva, koncentrált információáramlás, szakmai kapcsolatok építése stb.) a sikere titka.
Az oldalnak jelenleg több mint 300 milliós tagja van globálisan, és a friss hír az, hogy Magyarországon átlépte a felhasználók száma az 500 ezret. A LinkedIn hazai tagsága 2011 őszén 150 ezer, 2013 februárjában a 300 ezer volt, és 2014 augusztusában érte el a félmilliót.
Az oldalt egyébként 2002-ben alapították az Egyesült Államokban, majd 2003-ban indították el. 2011. május 19-én vezették be a New York-i tőzsdére LNKD rövidítés alatt. Három fő bevételi forrása a munkaerő-áramlás segítéséből (60%), a hirdetési díjakból (20%) és a tagsági díjakból (20%) származik (az alaptagság egyébként természetesen ingyenes).
A LinkedInen 2013-ban 2 millió 850 ezer cég volt jelen, 2014 augusztusában pedig egymillióval több, 3,85 millió. Közülük 4140 van Magyarországon. A LinkedIn 2 millió csoportja közül majd 980 magyar nyelvű.
Forrás: IT Café