Két lépéssel próbálja csökkenteni a felhasználókat idegesítő kattintásvadász megosztásokat a Facebook. Azt ígérik, hamarosan kevesebb lesz az üzenőfalainkon az ilyen tartalom.
Egy jelenség, amivel már garantáltan találkozott: egy facebookos oldal közzétesz egy linket, valamilyen hatásvadász, de semmi konkrétumot nem tartalmazó szöveggel, és a biztatással, hogy tessék csak kattintgatni, utána nagyon jó lesz, vagy legalábbis valami nagyon érdekes következik. Kattintás után pedig kiderül, hogy “A SZTÁR IVOTT EGY KÓLÁT, HOGY UTÁNA MI TÖRTÉNT, AZ ELKÉPESZTŐ!” című cikk csak arról szólt, hogy utána visszacsavarta a palackra a kupakot. Nos, az ilyen megosztások ellen vezet be a következő hetekben két dolgot is a Facebook.
Az átverős tartalmakról legjobban talán az olvasásukkal töltött idő árulkodik. Ha valaki rákattint a Facebookon egy megosztásra, majd perceken át a lekattintott oldalon tartózkodik, valószínűleg valami érdekeset talált ott. Ha viszont pár másodperc múlva bezárja a megnyitott oldalt, és visszatér a Facebookra, valószínűleg nem azt találta az oldalon, amit a Facebookra kitett leírás ígért.
Szintén gyanús, ha egy Facebookon közzétett cikk linkjére 1000 ember kattint, viszont utána csak 7 lájkolja, kommenteli vagy osztja meg a cikket. Ez a közösségi oldal üzemeltetői (és a józan paraszti ész szerint is) valószínűsíti, hogy nem igazán az volt a cikkben, mint amit közlői ígértek a Facebookon.
Ez a két faktor, az oldalon töltött idő, valamint a lekattintók és a lájkolók/hozzászólók/továbbosztók aránya az a két fontos szempont, amit a Facebook ezentúl figyelembe vesz, és ezek alapján is értékelik majd a facebookos megosztásokat. Ha mindkét faktor kifejezetten negatív, akkor azt a Facebook átverésgyanúsnak érzékeli majd, és nem nagyon mutogatja majd a felhasználók üzenőfalain. Ha viszont mindkét érték pozitív, annál érdekes cikket sejt az algoritmus, és bátran ráengedi a tartalmat üzenőfalainkra.
Forrás: HVG