grafikai-versenyt

A Magyar Adobe Felhasználók Egyesülete (Hungarian Adobe User’s Group – HAUG) idén is meghirdeti kreatív grafikai versenyét.

A pályázónak vagy egy ismert, valós történelmi eseményt, vagy egy mese, vagy egy rajzfilm, vagy egy film történetét kell alapnak választania, majd a kedvenc személyt/karaktert el kell helyezni egy jellegzetes helyzetben/szituációban, úgy mintha arról az eseményről egy selfie-t készítene magáról.

Az elkészült grafikai kreatívot egy egyszavas (maximum két rövid egybeírt szó, pl: #olimpiaibajnok), arra a helyzetre legjobban jellemző hashtaggel kell ellátni. Ez lehet vicces vagy akár komoly is. A lényeg hogy a történetre jellemző legyen.

Csak egyedi grafikai tervezésű anyagot fogadnak el, a montázs megengedett.

Nevezési időszak: 2014. szeptember 1. 0:00 óra – 2014. október 5. 24:00 óra, a díjátadó időpontja: 2014. november 23. szombat 15 óra – Design Terminal.

A nevezés feltételei

A versenyre csak az a természetes magánszemély nevezhet, aki betöltötte a 14. életévét. Minden nevezett alkotás mellé csatolni kell a kitöltött nevezési lapot. A pályázó garantálja, hogy a nevezési lapon megadott információk tényleges és valós adatokat tartalmaznak. A grafikai verseny díjainak kihirdetése ezek alapján történik.

Fontos, hogy a nevezési lapra kerüljön fel a pályázó neve, a telefonszáma, e-mail címe, és postai címe, az alkotás címe, valamint az igénybe vett szoftver(ek) neve. Minden pályázónak gondoskodnia kell arról, hogy a benevezett alkotások eljussanak a nevezési határidőig. A nevezési anyagokat nem küldik vissza.

Az érvényes nevezéshez meg kell osztani a verseny kreatívját vagy weboldalát valamelyik közösségi oldalon (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ stb.), mivel az a cél, hogy más is értesüljön a versenyről. A megosztási feltételekről a nevezési lapon találhatóak részletes információk.

Az elbírálás szempontjai

  • a kiválasztott történet egyedisége
  • kreatív megoldások
  • a történet és a hashtag kapcsolata
  • az összkép erőssége

Formai követelmények

A feladatok elvégzéséhez Adobe szoftvereket kell használni, melyek 30 napos próbaverziója letölthető a www.adobe.com/downloads/ oldalról.

A kreatív formai követelménye:

  • méret: A/3 (álló vagy fekvő)
  • kifutó: 5 mm + vágójel
  • felbontás: 300 dpi
  • színkód: CMYK
  • szöveg: csak az egyszavas hashtag. A betűtípus szabadon választható, illeszkedjen a témához

A forrásanyagokat (*.psd / *.ai / *.indd stb.) és a kész kreatívot (*.pdf) fel kell tölteni a www.wetransfer.com/ vagy bármilyen hasonló típusú oldalra (Dropbox is jó!), és el kell küldnei a designverseny@haug.hu mail címre.

A HAUG weboldalán és közösségi oldalain a nyertes pályázatok megtekinthetők lesznek a díjátadó utáni napokban.

A verseny részletes leírása, a nyeremények, a zsűritagok és nevezés lap megtalálható és letölthető a www.haug.hu/designverseny2014 weboldalról.

A nyeremények

I. helyezés

  • Adobe Creative Cloud 1 éves előfizetés
  • Alcatel One Touch Idol 2 mini okostelefon
  • 100 kredit az 123RF.com stock fotó oldalon
  • 35 ezer Ft értékű Scolar Design könyvcsomag(Eric Chan: 1000 termékdesign; Zalavári József: A forma tervezése; Sean Hall: Amikor az óriáskígyó lenyeli az elefántot… Kommunikáció jelekkel – bevezetés a szemiotikába; Matthew Healey: Mi az a branding?; David Prakel: Expozíció)
  • 1 éves HAUG-tagság

II. helyezés

III. helyezés

A zsűri

Bakos Gábor – képzőművész, az ARC ügyvezető igazgatója

Balla Dóra – grafikusművész, a MOME Tervezőgrafika Tanszékének vezetője

Halasi Zoltán – Ferenczy Noémi-díjas tervezőgrafikus, az Art Force Design kreatív igazgatója, MATT Elnökségi tag

Kaszta Móni – grafikus, az Arkas Design egyik vezető tervezője és alapítója

Papp Ádám – HAUG-elnök, grafikus, webdesigner, a PixelDesigners Magazine alapítója

Román Balázs – a Kreatív és a Kreatív Online társ-főszerkesztője

Forrás: IT Café

2014. szeptember 8. 08:00 | Pályázatok