|
|
|
|
2015. október 8. csütörtök |
|
|
|
|
|
|
Konferencia megnyitója, köszöntő |
|
|
|
|
Magyar Gábor, elnök, HTE |
|
|
|
Aranyosné dr. Börcs Janka, főigazgató, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság |
|
|
|
|
|
|
Plenáris előadás |
|
|
|
|
|
|
HTE díjátadás
Magyar Gábor, elnök, HTE |
|
|
|
|
|
|
|
Kormányzati válaszok
az infokommunikációs kihívásokra |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Huszty Gábor, HTE, Entel |
|
|
|
Kastory Edina, Média- és Hírközlési Biztos, Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság |
|
|
|
Bódi Gábor, helyettes államtitkár, Miniszterelnökség, elnök Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács |
|
|
|
Solymár Károly, helyettes államtitkár, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium |
|
|
|
Hajzer Károly, helyettes államtitkár, Belügyminisztérium |
|
|
|
Kápolnai András, Vezérigazgató, Antenna Hungária |
|
|
|
Krénusz Kornél, Vezérigazgató, MVM Net |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hálózatfejlesztési projektek várható hatásai |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Oláh István, HTE |
|
|
|
|
|
|
Beszédtechnológia és beszédakusztika |
|
|
|
|
Egyes felmérések szerint a beszédtechnológiai alkalmazások ma már elérték a produktivitási szakaszt az életciklusukban. Mostantól tehát nem száll el a szó? Hogyan változtatja meg az életünket a beszédtechnológia úgy, hogy észre sem vesszük? A tanulástól a szórakozásig, a százéves tradíciótól a modern szabályozásig egy-egy gondolatébresztő előadás bemutatja a téma legújabb kérdéseit – és magyar sikereit. |
|
Szekcióvezető: Huszty Csaba, HTE, Entel |
|
Absz |
Ea |
|
Németh Géza, BME TMIT: Miért fontos és mire jó a beszédtechnológia? – magyar sikerek első kézből |
|
|
|
Arató Éva, Arató Akusztikai Kft: A beszédérthetőség szerepe az oktatási intézményekben, tantermekben, előadótermekben |
|
|
|
Lakatos Gergely, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem: Innovatív és modern technológiák a több mint 100 éves tradíció szolgálatában – a Zeneakadémia rekonstrukciójának híradástechnikai kihívásai |
|
|
|
Balogh Géza, Interton Group: Beszédérthetőség hangosított sportlétesítményekben és visszhangos termekben |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alternatív műsorterjesztési technológiák I. |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Vigh Zoltán, MTVA |
Absz |
Ea |
|
Kalmár Tibor, MTVA |
|
|
|
Pataki Tamás, ittott.tv |
|
|
|
Selyem Zsombor, Motivon |
|
|
|
Thomas Staneker, Deutsche Telekom: CloudTV: How operators make use of a global technology trend |
|
|
|
|
|
|
A digitális tartalom védelme |
|
|
|
A szerzői jogok szerepe a mai tartalomfogyasztásban – milyen válaszokat adhat egy évszázados jogi szabályrendszer az utóbbi évek tartalomterjesztésben lezajlott technológiai forradalmára? Az európai szabályozás előtt álló lehetőségek: mit jelent a Digital Single Market a digitális tartalom védelme szempontjából? A digitális tartalom védelmének szerzői jogon kívüli megoldásai: a DRM és a conditional access helye a digitális ökoszisztémában. |
|
Szekcióvezető: Lengyel Márk, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács |
Absz |
Ea |
|
Grad-Gyenge Anikó, Károly Gáspár Református Egyetem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alternatív műsorterjesztési technológiák II. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diákszekció |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Petkovics Ármin, HTE, BME |
|
|
|
Az előadásokat – a bírálat után – szeptemberben tüntetjük fel. |
|
|
|
|
|
|
Digitális rádiózás |
|
|
|
|
A digitális eszközök és tartalomterjesztés forradalma a rádiós piacot is érinti. Nagymértékben változnak a műszaki alapok és a végfelhasználói eszközök is. A szekció célja, hogy három perspektívából áttekintse a fő fejleményeket:
1. Mik a legfontosabb műszaki újdonságok és érdekességek?
2. Mik a legérdekesebb új kereskedelmi modellek és hogyan alakítják át ezek a rádiós és zeneipart?
3. Hogyan változtatja meg a digitalizáció a rádiós műsorkészítés és szerkesztés analóg korban kialakult évtizedes szabályait? |
|
Szekcióvezető: Schneider Henrik, Antenna Hungária |
Absz |
Ea |
|
Horváth Norbert, Telenor: Üzleti modellek harca a zenei streaming szolgáltatások piacán |
|
|
|
Árki Zsolt, Antenna Hungária: A digitális zenei jeltovábbítás műszaki kihívásai |
|
|
|
Szilágyi Árpád: Az új digitális trendek a rádiós programszerkesztés világában |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2015. október 9. péntek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A szabályozás aktuális kérdései |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Vári Péter, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság |
Absz |
Ea |
|
Aranyosné Börcs Janka, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság: A jövő szabályzási kihívásai |
|
|
|
Bartóki-Gönczy Balázs, NMHH: OTT médiaszolgáltatások: kihívások és kezdeményezések itthon és az Európai Unióban |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Perszonalizált tartalomfogyasztás |
|
|
|
|
Perszonalizált tartalomfogyasztás szekció fókuszában a médiafogyasztási szokásokra építhető elemzési lehetőségek, a személyreszabhatóság fejlődési iránya, és az ezek mögött álló technológiai újítások állnak. A legfontosabb újítások a tömeges adatelemzésre alkalmas Big Data módszerek, a televíziózás élményét növelő ajánlórendszerek, és az internetes videótartalom terjesztés technológiái; azonban a szekcióelőadások nemcsak technológiai, hanem üzleti szempontból is körüljárják a témát. |
|
Szekcióvezető: Szűcs Gábor, HTE, BME |
Absz |
Ea |
|
Stadler Gellért, Oracle Hungary: Big Data: tömeges adatelemzés gyorsan |
|
|
|
Zibriczky Dávid, ImpressTV: A televíziózás élményének növelése algoritmikus módszerekkel, avagy perszonalizált tartalomajánló szolgáltatás IPTV és OTT rendszerek számára |
|
|
|
Schneider Henrik, Antenna Hungária: “Broadcast yourself”. Az egyéni internetes videótartalom terjesztés aktualitásai |
|
|
|
Tikk Domonkos és Németh Bottyán, Gravity R&D: Ajánlórendszerek videomegosztó-oldalakon: technológiai és üzleti szempontok |
|
|
|
|
|
|
A jövő műsorgyártási technológiái !? |
|
|
|
|
Szekcióvezető: Kenderessy Miklós |
Absz |
Ea |
|
Darko Bujanovic, Evertz: SVDN – Az IP technológiák térnyerése a broadcast rendszerekben |
|
|
|
Hatfaludi József, Sony Europe: Út a jövőbe 4K-val és az IP-vel a broadcast területén keresztül |
|
|
|
Rexfilm: A jövő műsorgyártási technológiái a gyakorlatban – “Grass Walley megoldások” |
|
|
|
Sinkovics Zoltán, Nyitrai Tamás, MTVA: Szalagok nélkül: a technológiaváltás – nem csak technológiai – kihívásai a közszolgálati televízióban, case study |
|
|
|
|