A kereskedelmi célokból monitorozó Social Daily számtalan kategóriában méri a közösségi oldal használatát. Ha valaki a Facebookból kinyerhető adatok statisztikájára kíváncsi, akkor – a nemzetbiztonsági ügynökségeket most hagyjuk – a legjobb, ha a Social Daily oldalára látogat el, ahol a közösségi oldalon közzétett nyilvános információkból számtalan kimutatást lehet olvasni.
A Social Daily pár éve alakult vállalkozás, akik természetesen nem szívjóságból készítik felméréseiket, hanem abból a célból, hogy gyakorlatilag csak a Facebookra építkezve fejtsenek ki üzleti tevékenységet. Ahogy magukról írják: „Mára tehát egy közösségi médiára specializálódott kiadói, technológiai és kommunikációs céggé nőttük ki magunkat, amely híreket, adatokat szolgáltat, marketing- és üzleti alkalmazásokat fejleszt, kampányokat tervez és közösségi média jelenléttel kapcsolatos tanácsokat ad nemzetközi vállalatoknak és kisvállalkozásoknak egyaránt.”
A több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező Facebook természetesen kiváló terep a marketingtevékenységre, és hogy micsoda kincsesbánya, azt a Social Daily weboldalán található néhány kimutatás is igazolhatja.A cég több mint 240 ország felhasználói adatait monitorozza, az eredményeket napi frissítéssel vizualizálva (és természetesen anonimizálva) közlik. Megfigyelik az összes aktivitást: az adatlapokat, a lájkolást, a címkézést, a feltöltéseket, az alkalmazások használatát stb.
Ha a magyar adatokat nézzük, akkor roppant sokféle bontást kaphatunk. Látható, hogy az ország fele használja a közösségi oldalt, Budapesten, 1,2 millió felhasználó van – a számok nemigen változtak a közelmúltban, valószínűleg ez a csúcspont, telítődött a piac. A nők valamivel nagyobb arányban fészbúkoznak, a felhasználók döntő többsége 13-35 év közötti. A statisztika érdekessége, hogy külön figyelik a mobilhasználatot, és ezek szerint több mint 3,5 millió eszközről jelentkeznek be a magyarok, és a mobilok legnagyobb részén Android fut.
És még sok minden. Lehet böngészni.
Forrás: itcafe.hu