A Google által megbízott, Kantar TNS piackutató az elmúlt öt évben fogyasztók százezreit kérdezte meg világszerte média- és internetfogyasztási szokásaikról.
Az eredmények meglepő változásokra világítanak rá.2012-ben átlagosan háromból egy fogyasztónak volt okostelefonja, négy évvel később ez az arány már több mint 70 százalékos volt. Ma Magyarországon az emberek 61 százaléka használ okostelefont, amely a 2012-es, 22 százalékos adatokhoz képest, közel 177 százalékos növekedést jelent.
Magyarországon a vizsgált időszakban az okostelefonok elterjedése minden korcsoportot érintett valamilyen szinten, de leginkább a 25 év alatti korosztályt, akik számára az okostelefon a mindennapok részévé vált.
A 25 év alatti magyar fiatalok:
• Mintegy 93 százaléka rendelkezik okostelefonnal
• 75 százalékuk rendszeresen használ valamilyen keresőprogramot okostelefonján
• 76 százalékuk tájékozódik termékekről online
• 67 százaléka néz videókat online legalább egy héten egyszer
• Egyre több hétköznapi feladatra használja okostelefonját: mintegy 69 százalékuk kizárólag okostelefonjáról olvassa le az időt és 71 százalékuk használja azt ébresztőóraként.
A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek ma már nem csak “használják az internetet”, hanem online élik a mindennapjaikat. Globálisan az okostelefont használók egyharmada már gyakrabban használja az internetet telefonjáról, mint számítógépről vagy tabletről. Magyarországon ez az arány 52 százalékos.
Emellett egyre elterjedtebb a különféle eszközök párhuzamos használat is.
2012-ben a magyarok 32 százaléka használt egyet az okostelefon, tablet, számítógép hármasból, míg 39 százalékuk kettőt, és 10 százalékuk mind a hármat használta. Más eszközök használati aránya még ennél is magasabb volt: a megkérdezett magyarok 28 százaléka használ internet-hozzáféréssel rendelkező televíziót, azaz okostévét.
Forrás: hirado.hu