Két kezdeményezést indít a Google a magyarok digitális kompetenciáinak fejlesztése céljából – hangzott el a mai Google Groundon tartott sajtótájékoztatón. Egyrészt a cég a gyermekotthonban élő fiataloknak nyújt továbbképzést, másrészt a kis- és középvállalkozások digitalizációját segítené.
A Google új kezdeményezéseket indít Magyarországon, hogy csökkentse a magyarok lemaradását a digitális alapismeretek területén. A digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) szerint ugyanis az ország az EU 28 tagállamából összesítésben a 21. helyet foglalja el. Az index öt területet mér, amely alapján az üzleti digitalizációban és az elektronikus kereskedelemben teljesítettünk legrosszabbul. A kis- és középvállalkozások mindössze 12 százaléka folytat online kereskedelmet, és még ennél is kevesebb, mindössze 4,5 százalékuk értékesít online más uniós országban a hazai piacon kívül. Továbbá a DESI társadalmi mutatói szerint a magyarok egyedül a közösségi média használatában és a videóhívásokban teljesítik túl az EU átlagot, de rosszabb szintet érnek el az EU átlaghoz képest az online hírfogyasztásban, az online bankolásban és az online vásárlásban is.
Digital Workshop KKV-knak
A digitális készségek fejlesztése érdekében indította el a Google 2016-ban a Digital Workshop platformot, hogy ezen keresztül bárki ingyenesen digitális ismereteket szerezhessen, és megszerezze a Google és az IAB által hitelesített tanúsítványt. Eddig globálisan 2700 diákot oktattak személyesen a Google munkatársai, az online platformon pedig még 20 ezren kezdték el a tanulást. Mostantól kezdve pedig a Google kiterjeszti ezt a programot a kis- és középvállalkozásokra, a Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programjával együttműködésben, amely a eddigi programjaival négyezer vállalkozást ért el és háromezret nyilvánított digitálisan felkészültnek.
A platformon összesen 23 téma 89 modullal lesz elérhető 8 órányi videóanyaggal és hozzá kapcsolódó kvízekkel – ezeknek teljesítését jelvényekkel igazolja a rendszer. A tervek szerint 15 ezer magyar KKV-hoz szeretne eljutni a Google még ebben az évben, és az online lehetőséget 77 rendezvénnyel és személyes tanácsadási lehetőségekkel is kiegészíti az ország 34 pontján. Az oktatás része a webes jelenlét, a mobilmarketing, a nemzetközi terjeszkedés, az analitika, az e-kereskedelem és a videós tartalmi megoldások. Kiemelt városok közé tartoznak Budapesten kívül a nagyobb települések, mint például Szeged, Debrecen, Veszprém, Miskolc és Szombathely.
Az online igényelhető személyes találkozókon a tanácsadó felméri a vállalat digitális felkészültségét, majd útmutatást ad, hogy a cég milyen konverziós pontban fejlődhetne, például tippeket ad a vendégkör maximalizálása érdekében – fejtette ki Boros Botond, a Google magyarországi marketingvezetője a rendezvényen.
Kódklub hátrányos helyzetűeknek
Kifejezetten a hátrányos helyzetűekkel fog foglalkozni a Google karitatív ága, a Google.org és a lányoknak szóló kódoló tanfolyamokról megismert Skool új programja, a Kódklub. A kezdeményezés lényege, hogy a Google által megbízott technológiai cégek fejlesztői gyermekotthonokban lakóknak fognak kódolást tanítani, és ezzel új perspektívát nyújtanak az életpályájukhoz és a karrierterveikhez, csökkentenék az ott élő fiatalok és kortársaik közötti szakadékot. Egy korábbi felmérés szerint a gyermekotthonban élők 12 százaléka gondolkodik olyan pályán, amelyhez továbbtanulás szükséges – többek közt ezen szeretne a karitatív program javítani.A közösségi média magas szintű magyar használata teljesen más készségeket jelent, mint a technológia létrehozásának a folyamata – jegyezte meg Jacquelline Fuller, a Google.org igazgatója. A digitális alapkompetenciák helyett vagy mellett, a gyerekek a kreativitásról, a problémamegoldásról és az algoritmikus gondolkodásról tanulhatnak a Scratch fejlesztői környezeten keresztül, 10 héten át heti egyszer 90 perces foglalkozásokon. A kezdeményezés március végén nyolc otthonban indult el, amelyek közül három budapesti – a tananyag és az oktatók mellett a Google az eszközöket is biztosítja a tanuláshoz.
Az első tízhetes program még csak az alapokat erősíti meg, ezt követően a tervek szerint az oktatók több helyszínen, több klubbal folytatják majd a munkát. A Kódklub a Google.org igazgatója szerint úttörő és bátor kezdeményezés, amelyet érdemes lesz majd a jövőben lemásolni és a régióban máshol is elterjeszteni.
Forrás: hwsw.hu