41628

Lehetett ugyan sejteni, hogy a téli olimpia leköti majd az internetezők figyelmét, a számok mégis várakozáson felüliek: több mint kétmilliárd Szocsival kapcsolatos aktivitás történt a Facebookon, Twitteren, Instagramon és az orosz vKontakte-n.A szocsi téli olimpia alatt az érdeklődők az Olympic Athlets Hub nevű mobilalkalmazáson követhették a kedvenceiket, amely egy felületen jelenítette meg az adott sportoló vagy csapat facebookos és twitteres tartalmait.

Összesen 5600 sportoló csatlakozott a kezdeményezéshez, akik kifejezetten aktívnak bizonyultak a játékok során. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság kommunikációs igazgatója, Mark Adams így értékelte az eseményt övező közösségimédia-aktivitást: “Ez volt Oroszország első olyan olimpiája, ahol már a social media is nagy szerepet játszott, hiszen ez kötötte össze igazán a rajongókat és a csapatokat. Az esemény ugyan már végetért, de mindig több millió rajongót érünk el, akiknek népszerűsíteni tudjuk a közelgő ifjúsági olimpiai játékokat, illetve a 2016-ban megrendezésre kerülő riói olimpiát.”

A legfontosabb adatok:

  • Több mint kétmilliárd Szocsival kapcsolatos aktivitás történt a Facebookon, Twitteren, Instagramon és az orosz vKontakte-n.
  • Csak a sportolók illetve a csapatok több mint 90 000 állapotfrissítést írtak.
  • Az Egyesült Államok küldöttsége volt a legaktívabb, ők összesen 22 598 alkalommal posztoltak Facebookon Twitteren és Instagramon a téli olimpiai játékok alatt, őket követte Kanada 15 716, illetve az Egyesült Királyság 9 867 poszttal.
  • A legtöbb aktivitás Facebookon zajlott (120 millió) azt követte a vKontakte (54 millió) illetve a Twitter (40 millió).
  • A téli olimpiai játékok hivatalos Facebook oldala 2 millió új rajongóra tett szert a játékok során.
  • A leggyakrabban használt hashtag a #sochi2014 volt.
  • A legtöbb bejegyzés a nyitóünnepség napján, február 7-én született, de az azt követő napon is sokan méltatták az eseményeket.

Forrás: SocialDaily Magyarország

2014. március 7. 08:15 | Digitális írástudás, Még több informatika