Lehetett ugyan sejteni, hogy a téli olimpia leköti majd az internetezők figyelmét, a számok mégis várakozáson felüliek: több mint kétmilliárd Szocsival kapcsolatos aktivitás történt a Facebookon, Twitteren, Instagramon és az orosz vKontakte-n.A szocsi téli olimpia alatt az érdeklődők az Olympic Athlets Hub nevű mobilalkalmazáson követhették a kedvenceiket, amely egy felületen jelenítette meg az adott sportoló vagy csapat facebookos és twitteres tartalmait.
Összesen 5600 sportoló csatlakozott a kezdeményezéshez, akik kifejezetten aktívnak bizonyultak a játékok során. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság kommunikációs igazgatója, Mark Adams így értékelte az eseményt övező közösségimédia-aktivitást: “Ez volt Oroszország első olyan olimpiája, ahol már a social media is nagy szerepet játszott, hiszen ez kötötte össze igazán a rajongókat és a csapatokat. Az esemény ugyan már végetért, de mindig több millió rajongót érünk el, akiknek népszerűsíteni tudjuk a közelgő ifjúsági olimpiai játékokat, illetve a 2016-ban megrendezésre kerülő riói olimpiát.”
A legfontosabb adatok:
- Több mint kétmilliárd Szocsival kapcsolatos aktivitás történt a Facebookon, Twitteren, Instagramon és az orosz vKontakte-n.
- Csak a sportolók illetve a csapatok több mint 90 000 állapotfrissítést írtak.
- Az Egyesült Államok küldöttsége volt a legaktívabb, ők összesen 22 598 alkalommal posztoltak Facebookon Twitteren és Instagramon a téli olimpiai játékok alatt, őket követte Kanada 15 716, illetve az Egyesült Királyság 9 867 poszttal.
- A legtöbb aktivitás Facebookon zajlott (120 millió) azt követte a vKontakte (54 millió) illetve a Twitter (40 millió).
- A téli olimpiai játékok hivatalos Facebook oldala 2 millió új rajongóra tett szert a játékok során.
- A leggyakrabban használt hashtag a #sochi2014 volt.
- A legtöbb bejegyzés a nyitóünnepség napján, február 7-én született, de az azt követő napon is sokan méltatták az eseményeket.
Forrás: SocialDaily Magyarország