A győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) háromnapos szakmai workshopot rendezett, ahol hazai és külföldi szakemberek tárgyaltak a hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatásokról és a városok közlekedési terhelésének csökkentéséről.
Emellett bemutatták az egyetemen saját fejlesztésű, elektromos kisautójukat, a SZEIectrát, amely egy négykerekes, kétszemélyes, 15 kilowatt teljesítményű, saját fejlesztésű, állandó mágneses szinkronmotorral hajtott jármű. A 340 kilogrammos autó 80 kilométer per órára is képes felgyorsulni.
A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kilowattórás akkumulátorcsomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km. Nagyobb akkumulátorral – aminek befogadására a jármű fel van készítve – 180-250 km megtételére alkalmas.
A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban. A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer az Egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technikák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez.
Fotó: Széchenyi István Egyetem
Forrás: Index