credit-card-online-shopping

A hazai internetező lakosság körében végzett idén év elején felmérést a fizetési szokásokkal kapcsolatban a MasterCard megbízásából az eNet. A nyilvánosságra hozott adatokból kiderült, hogy lényegesen többen mernek már itthon is webshopokban vásárolni, ráadásul az utánvételes megrendelést is kezdi kiszorítani a bankkártyás fizetés.

Vásárlunk.hu

A több mint félezer fő bevonásával készült, reprezentatív kutatása szerint a rendszeresen internetezők 83 százaléka vásárolt valamit interneten az elmúlt évben, azaz közel négymillió honfitársunk használta ki a világháló lehetőségeit ilyen céllal. Ez különösen annak fényében jó eredmény, hogy az egy évvel korábban végzett hasonló felmérésben még csak 76 százalékos volt ez az arány.

A válaszokból kiderült, az internetes vásárlást legtöbben a kényelem miatt választották (70%), de a házhozszállítási lehetőség (54%) és a korlátlan nyitva tartás (48%) is fontos a webáruházak ügyfeleinek. A megkérdezettek szívesebben vásárolnak online, ha a nem megfelelő terméket ingyen visszaküldhetik (58%), a terméket a fizetés előtt megtekinthetik (43%), érvényesíthetik a pénz-visszafizetési garanciát (43%), és igénybe vehetik az ingyenes kiszállítás lehetőségét (41%).

A legtöbb webshopban a vásárlók dönthetnek a fizetés és a kiszállítás módjáról is. Végetérni látszik a magyar lakosság berzenkedése az elektronikus fizetési módoktól, hiszen az online bankkártyával fizetők aránya nyolc százalékponttal (35-ről 43 százalékra) nőtt az elmúlt évben. Ennek ellenkezője tapasztalható az átvételkor készpénzben fizetők táborában. A “bizalmatlanok” köre ugyanis hat százalékponttal csökkent. A kiszállítási módok közül a futárszolgálat igénybevételét választották a legtöbben (79%), melyet a postai kézbesítés követ (52%).

Mobilizálódunk

Nem csak a fizetési módokban, hanem az internetes vásárláshoz használt eszközökben is felfedezhető a technológiai fejlődés hozta változás: a legszembetűnőbb, hogy rohamosan emelkedik a mobilon véghezvitt vásárlások száma. Bár a leggyakrabban használt eszköz továbbra is az asztali számítógép (64%) és a laptop (53%), az okostelefonos vásárlás aránya mára 10%-ról 17%-ra emelkedett, a tableten történő pedig 4%-ról 7%-ra. A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy leginkább könyvet, újságot, magazint vennének online a magyarok (34%), melyet a játék, ajándék (28%), a számítástechnikai eszközök (27%), a ruházat, cipő, táska (27%) követ.

Forrás: Bitport
Fotó: Bitport

2015. május 20. 14:27 | eGazdaság, Haladó