Az internethasználók közel fele úgy véli, hogy az online banki ügyintézés nem olyan biztonságos, mint ha személyesen intéznék pénzügyeiket, derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös felméréséből. Félelmeik ellenére sokan még az alapvető biztonsági intézkedéseket sem teszik meg.
A legegyszerűbb módja a bűnözők számára az online bankszámlákhoz való hozzáférésnek, ha a számlatulajdonosnak adják ki magukat. A bankszámlára vonatkozó adatok illetéktelen megszerzésének egyik módja az adathalászat, amikor egy csaló oldalon a felhasználók óvatlanul megadják az azonosítójukat és a jelszavukat. A másik módszernél a bűnözők banki trójai segítségével szerzik meg a bejelentkezési információkat, amikor a felhasználó belép a bank hivatalos oldalán keresztül. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt sérülékenyek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.
A felmérés eredményei azt tanúsítják, hogy a felhasználók jelentős hányada (49 százalék) érzi úgy, hogy kiszolgáltatott az online pénzügyi tranzakciók során. Sőt jó fele részük (54 százalék) arról számolt be, hogy az offline fizetés megbízhatóbb, mint az online módszer, és 46 százalékuk egyetért abban, hogy a személyes banki ügyintézés biztonságosabb, mint az online eljárás.A félelmek ellenére a legtöbb internethasználó él az online fizetések lehetőségével: a megkérdezettek 76 százaléka használja asztali gépét vagy laptopját online fizetésre, 22 százalékuk ezt tableten intézi, 30 százalékuk pedig okostelefonon keresztül. 12 százalékuk smart-tv tulajdonosa és többek között erre a funkcióra is felhasználja készülékét. Mindeközben a felmérésből az is kiderült, hogy ötből egy felhasználó nem tesz semmit pénzügyi adatai védelme érdekében.
“Ha az ügyfelek a hagyományos, offline ügyintézést választják az internetes csalástól tartva, ez megakadályozza a magas jövedelmezésű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez arra kényszeríti a bankokat, hogy alacsony árrésű ágazatokba invesztáljanak. Eközben azok, akik használják az online és a mobilfizetési módokat, állandóan aggódhatnak amiatt, hogy a pénzüket kockáztatják, ami a bank hírnevét is csorbíthatja. Ezért manapság a bankoknak kiemelt feladatuk, hogy a szükséges technológiák alkalmazásával biztonságos környezetet teremtsenek ügyfeleiknek. Ez nemcsak partnereik megnyugtatását szolgálja, hanem a gondatlan ügyfelek kockázatát is csökkenti, akik egyébként fontos pénzügyi adatokat veszítenének el felelőtlen magatartásuk miatt” – mondta el Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó részlegének globális vezetője.
Forrás: hirado.hu