Using Smart Phone

„Okosodnak” a magyar háztartások: az átlagos családban 19 elektronikai eszköz található, amely hárommal több, mint tavaly. Ez derül ki a Samsung július elején nyilvánosságra hozott Techonomic Index 2015 kutatásából.

A felmérés most nyilvánosságra hozott újabb adatai szerint Magyarországon minden háztartásban van legalább egy mobiltelefon, szinte mindenhol van számítógép vagy laptop (97 százalék), TV (97 százalék), konyhai és takarítóeszköz (98 és 99 százalék).A legszembetűnőbb változás a táblagépeknél mutatható ki: a tablettel rendelkező háztartások aránya megkétszereződött tavalyhoz képest és elérte a 48 százalékot. A beindult gazdasági növekedésnek is köszönhetően egyre több magyar engedheti meg magának, hogy valamilyen új technológiai eszközt vagy háztartási gépet vegyen.

Vizsgálták a magyarok vásárlási terveit, azon belül átfogó képet rajzolt a vásárlók új, modern technológiákkal kapcsolatos attitűdjeiről. Ebből kiderült: honfitársaink kifejezetten vágynak az új technológiát megtestesítő termékekre. Legtöbben, 23 százalékuk mobiltelefont tervez venni az elkövetkező három hónapban. 14 százalék valamilyen takarítóeszközt, 13 százalék pedig új tévét vásárolna.

A vásárlók a legtöbb pénzt tévére, illetve számítógépre, laptopra szánnak. Tévék esetében átlagosan 115 ezer forintot, számítógépek, laptopok esetében pedig átlag 114 ezer forintot terveznek költeni. Érdekes, hogy táblagépre átlagosan 67 ezer forintot, míg mobilra átlag 61 ezer forintot hajlandóak kiadni.

Mennyi koltene felmeres

A túlnyomó többség nem kíván hitelt felvenni, hanem vásárlását meglévő megtakarításából, jövedelméből fedezné. A vásárlást hitelből tervezők aránya a tévék (a vásárolni szándékozók 36 százaléka) és a mobiltelefonok (32 százalék) esetében magasabb az átlagnál, de ezeknél a termékeknél sem jellemző.

A kutatás során arra is választ kerestek, mi a vásárlás legfőbb motivációja. Természetesen minden termékcsoport esetében más és más az indok, ugyanakkor jellemző minták rajzolódtak ki. A mobiltelefonok, a laptopok és a takarítóeszközök esetében a meglévő eszközzel kapcsolatos elégedetlenség a legfőbb motiváció az új vásárlására: a berendezés nem úgy működik, ahogy azt a tulajdonos szeretné.

mert nem mukodik jol

A laptopok, mobilok, táblagépek és tévék esetében az is fontos szempont – nagyjából minden negyedik megkérdezett adta ezt az indoklást -, hogy a megvásárolni tervezett termék teljesítménye jobb. Érdekes, hogy az új termék jobban néz ki, stílusosabb csak a harmadik leggyakrabban említett indok volt. és főleg a laptopok, mobilok, tévék és konyhai eszközök esetében említették a megkérdezettek.

Forrás: hirado.hu

 

2015. július 22. 14:50 | eKultúra