Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető Nébih Navigátor nevű alkalmazással a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a hatóság szakemberei kivizsgálnak.
December elsejétől elérhető a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) új mobilalkalmazása. A Nébih szándékai szerint a fogyasztók az appal segíthetik az élelmiszer-biztonsági problémák felderítését, és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett szabálytalanságokat a hatóságnak.
Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető Nébih Navigátor alkalmazással a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a hatóság szakemberei kivizsgálnak. Jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást vagy bármilyen szokatlan, gyanús körülményt.
Az appon keresztül a telefonos híváson kívül hangalapú, emailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A Nébih Navigátor a bejelentési lehetőség mellett információkkal is szolgál, például automatikusan küld élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.
Forrás: HVG
Fotó: AFP / Ana Arevalo