technology, gaming, entertainment, let's play and people concept - happy young man in headset with pc computer playing game at home and streaming playthrough or walkthrough video

Legtöbbször a negatív hatásaikról hallani, pedig nemcsak számos készséget fejleszthetnek, hanem kulcsot is adhatnak az oktatás megreformálásához.

Szinte minden játékos úgy érzi, hogy tanult valamit a játékokból, vagy fejlesztette bizonyos képességeit – derült ki a Mozdulj Gamer s a JátékosLét Kutatóközpont nagyszabású, 8 ezer fő részvételével készült kutatásának eredményeiből.

A felmérés során arra kérték a videojátékok kedvelőit, hogy jelöljék meg azokat a területeket, amelyekben jobbnak érzik magukat a játéktapasztalatnak köszönhetően.

A legtöbbször említett készségek:

• 83% – idegennyelv-tudás fejlesztése
• 72% – reflexek és reakcióidő javulása
• 65% – logika, taktika és stratégiai érzék fejlődése
• 60% – csapatmunka, együttműködés erősítése
• 53% – problémamegoldó képesség javulása

„Gyakorlatilag a nulláról indulva, tanulás nélkül kerültem be a legjobb 20 közé az angol OKTV-n. Ezt nagyrészt a játékoknak köszönhetem, persze a szüleim és a testvérem is segítettek kicsit” – írta a kutatás egyik anonim résztvevője. A válaszadók életkora jellemzően 14-26 év között volt, ami lefedi az úgynevezett Z generációt.

Megoldás lehetne az oktatásban is

A nemzetközi tanulmányi felmérések eredményei és a munkaerőpiaci visszajelzések mind azt mutatják, hogy a hagyományos intézményi struktúrák nem tudnak mit kezdeni az interneten nevelkedett Z generációval.

A ’90 után születettek ugyanis hozzászoktak a digitális ingerekhez, a gyors információáramláshoz és a pozitív visszajelzésekhez, így nehezebb lekötni a figyelmüket tradicionális oktatási eszközökkel.

Forrás: hirado.hu