Bár például a Google Áruházban még nem javították: a legmenőbb üzenetküldő alkalmazás mostantól teljesen ingyenesen használható. Még 2014-ben vásárolta fel az Androidon, iPhone-on és Windows Phone-on futó WhatsAppot a Facebook 19 milliárd dollárért: a csevegőprogram mára 900 millió felhasználójával műfajában a világ legnépszerűbb szolgáltatása lett.
A program a mobil internetkapcsolatát használja fel csevegésre, így a szöveges és hangüzenetek, hívások, képek és videók adathasználattal (leginkább wifivel) nagyban hozzájárultak például az SMS visszaeséséhez – különösen a fiatalabb korosztályok gyakorlatában.
A Statista diagramja mutatja a WhatsApp felhasználói táborának diadalmas felemelkedését.
Egy fontos szempontot azonban a szolgáltatás megvételekor biztosan figyelmen kívül hagyott a tulajdonos Facebook: a WhatsApp csak a regisztráció utáni első évben ingyenes, utána 0,99 dollárt kellett fizetni a használatáért. Ebben az a csapda, hogy a felhasználótábor jelentős részének még az évi 300 forintos összeg is sok, vagy egyáltalán nem rendelkezik számlával.
Ezért jelentette be hivatalos blogján a csevegőprogram, hogy mostantól teljesen ingyenesen szolgáltat tovább. Az új előfizetőknek – bár a letöltési oldalon még szerepel a díj, nem kell már fizetniük: igaz, a régi fizető ügyfelek meg úgy jártak, nekik nem térítenek vissza semmit.
A cég közleményében hangsúlyozza, hogy továbbra sem terhelik harmadik féltől származó hirdetésekkel a szolgáltatást. Meglepő ez az ígéret, hiszen valamiből mégis finanszírozniuk kell a nyilván nem olcsó üzemeltetést, s ráadásul a Facebooknak van egy másik üzenetküldője is, a Facebook Messenger. A blog szerint a cég szolgáltatásnak tűnő hirdetésekkel, például banki, utazási információk közzétételével fogja javítani a mérlegét.
Forrás: hirado.hu
Fotó: Statista