Eddig csupán a legvadabb írói fantázia elrugaszkodott szüleményének hitt szituációk a szemünk láttára válnak valósággá az internet rohamos fejlődésének köszönhetően. A gépek közötti kommunikáció lehetőségei gigantikus léptékben bővülnek. Nyomtatók, riasztók, autók, gyártósorok, kamerák, liftek vagy akár italautomaták – hamarosan mind kommunikálnak majd egymással, emberi beavatkozás nélkül.
A web és a digitális világ legforróbb kérdéseit vizsgáló, rekordszámú külföldi előadót felvonultató Internet Hungary egyik kulcstémája az M2M, azaz a gép-gép közötti kommunikáció lesz. A konferencia ezzel összefüggésben azt is kiemelten vizsgálja, hogy a robbanás előtt álló automatizáció milyen hatással lehet majd a munkaerőpiacra és a vállalatok HR politikájára.
Az internet által hálózatba kötött világ már eddig is életünk számos területét – kommunikáció, kapcsolattartás, információszerzés, szórakozás – változtatta meg gyökeresen. A fejlődés azonban nem ért véget, sőt még inkább felgyorsul: a mindennapi életünk során használt számtalan készülék és eszköz újabb generációi már képesek kommunikálni egymással. A Földön élő 7 milliárd emberre már most 200 milliárd különböző elektronikai eszköz és egyéb készülék jut. Iparági szakemberek szerint pedig 10 éven belül ezek többsége képes lesz kapcsolódni egymáshoz. A digitális korban zajló második ipari forradalomnak köszönhetően a gépek emberi beavatkozás nélkül lépnek kapcsolatba „géptársaikkal”, mellyel egyszerűbbé, kényelmesebbé és hatékonyabbá teszik életünk szinte minden szegmensét.
A 2014. október 14-15-én megrendezésre kerülő, idén tizenötéves Internet Hungary konferencia olyan hívószavak mentén vizsgálja a digitális iparág, az internet és a mobilkommunikáció legfrissebb trendjeit, mint a szélessáv, a felhő, a mobilitás, a big data, az M2M (gép-gép közötti kommunikáció), az Over-the-top és az automatizáció.
A gépek még nem lázadnak
Arról még nincs szó, hogy a mobiltechnológia és internet segítségével „felokosított” gépek hollywood-i értelemben életre kelnének, azonban az M2M már most életünk számos területét formálja át. Egyre több gép-gép közötti kommunikációra alapuló szolgáltatás érhető már el mind lakossági, mind céges felhasználásra. Ilyen pl. a betegek és idősek „távfelügyeletét” lehetővé tevő telemedicina, mely különféle orvosi műszerek által mért és mobilhálózaton továbbított adatok központi feldolgozását és webalapú megjelenítését biztosítja. Vagy a már egyre inkább mindennapi rutinná váló mobilfizetés, a különböző gépjárműves alkalmazások (védelem, flottakövetés stb.), illetve a „smart metering” is, ami a közmű mérőórák (pl. víz, áram, fűtés) távleolvasását jelenti. De ide sorolhatjuk még a világítás, fűtés, illetve otthonunk egyéb funkcióinak mobil applikációval történő távszabályozását is. A technológiában rejlő határtalan lehetőségekkel számos előadás keretében foglalkozik az Internet Hungary, olyan cégek nemzetközi és hazai tapasztalatait tárva az érdeklődők elé, mint a Vodafone, a Waberer vagy az Ericsson.
De mi lesz velünk, emberekkel? A gépek közötti kommunikáció, az automatizáció és a digitális ipari forradalom egyéb folyamatai által hevített változások óriási kihívást jelentenek a munkaerőpiac és a HR szakma számára. Számos ma, még rengeteg ember megélhetését biztosító munkakör hamarosan egészen egyszerűen feleslegessé válik, illetve megszűnik az automatizáció miatt. Emellett az internetnek köszönhetően kiszélesedő világban a munkaadóknak és a munkavállalóknak árgus szemekkel kell ügyelnie arra, hogy milyen képet festenek magukról a közösségi médiában, ahol semmi sem marad titokban. A digitális ipari forradalom fényében a HR és ezen belül a munkaadói és személyes online márkaépítés aktuális kérdéseit is alaposan körbejárja az Internet Hungary.A webes világ legnagyobb hazai konferenciája 17 szekcióval, több mint 200 előadással és rekordszámú külföldi szakemberrel várja az érdeklődőket. A digitális fesztivál a web és a mobilkommunikáció rengeteg olyan további izgalmas aktualitását járja körbe többek között, mint a megosztáson alapuló üzleti modellek, az e-kereskedelem, a hazai startup szféra helyzete, az online tartalomfogyasztás és hirdetések legfrissebb trendjei, vagy a reklámadó hazai bevezetésének hatásai.
Forrás: PRIM hírek
Fotó: PRIM hírek