„Egy okkal több, hogy ne siessünk a kattintással, ha fontos a magánéletünk megőrzése.” A fenti idézet egyenesen a belga rendőrség hivatalos honlapján olvasható.
Arra hívják fel a figyelmet, hogy az új Facebook reakciógombok (február óta itt van a Tetszik mellett az „Imádom”, a „Vicces”, a „Hűha”, a „Szomorú” és a „Dühítő” is) másra sem jók, mint hogy pontosabban megfeleljünk a közösségi portál kereskedelmi igényeinek. Magyarán szólva az újítás segítségével több információt gyűjthetnek rólunk, pontosabban célozhatnak ránk a hirdetők. Messze nem csak az érzések pontosabb kifejezéséről van szó, hanem legalább annyira a reklámok hatékonyságának javításáról.
A hirado.hu nemrég tette közzé a Quintly elemzését, amely szerint a felhasználók igen ritkán szakítanak időt arra, hogy az új gombok használatával pontosítsák a véleményüket: mintegy 97 százalékuk csak hagyományos módon lájkol, kommentel és megoszt.
Forrás: hirado.hu
Fotó: hirado.hu