A világháló által inspirált, vagy akár azzal létrehozott művészet átfedés a kortárs és a történeti művek között, fogalmazták meg többen az idei baseli művészeti vásáron.
Az Art Basel a világ egyik vezető vására, a kiállítás látogatók ezreit vonzza a svájci városba, közülük sokan kifejezetten azért jönnek, hogy műtárgyat vegyenek.
Az első két napra különleges vendégeket is meghívtak, hogy vegyék szemügyre a kínálatot. Egy részük saját maga vásárol, mások pedig azzal a céllal néznek körül, hogy tehetős ügyfeleiknek tudjanak megvételre ajánlani egy-egy munkát.
Egy New York-i művészeti tanácsadó is pont ezért figyeli folyamatosan a kortárs művészet trendjeit: “Úgy tapasztalom, hogy ma már a művészek mindegyike valami módon használja az alkotáshoz az internetet, és ez a kortárs művészet legfontosabb mai trendje” – mondta Lisa Schiff.
Az internet akár direkt múzsa is lehet, de még arra is akad példa, hogy weblapokon keresztül jönnek létre műalkotások. A világháló össze is kötheti a művészt közönségével.
A baseli művészeti vásárt 1970-ben rendezték meg először, és azonnal 17 ezer látogatót vonzott. Az eseményt azóta is galériák szervezik. Idén 300 kiállító van jelen 4000 művel a világ minden részéről.
Egy New York-i galéria tulajdonosának 1991 óta van standja a baseli vásáron: “Én is érzem az újszerűséget az idei anyagban. Mivel kiterjedt ügyfélköröm van, a már befutott alkotók és a felemelkedőben lévő művészek munkáira is figyelek. De most valami többről van szó, mint a kettő együttes jelenléte” – mondta Andrea Rosen.
A standokon a vevőket, az őket segítő művészeti tanácsadókat és a galériatulajdonosokat látni rendszerint, de maguk az alkotók ritkán mutatkoznak. 2013-ban hat nap alatt több mint 70 ezer látogató volt kíváncsi az eseményre.
Forrás: Kulturpart
Fotó: basel.com