mouse-84828_1280

Egyre népszerűbbek a cégek körében az elektronikus banki szolgáltatások, amelyeket a kis- és középvállalkozások immár 40 százaléka használ rendszeresen. Ugyanakkor – noha népszerűségük gyorsan nő – még mindig csupán minden ötvenedik vállalkozás használja rendszeresen a mobiltelefonról elérhető banki alkalmazásokat.

Emellett a kis- és középvállalkozások bankolási szokásainál egyre nagyobb a generációk közötti szakadék. Így az idősebb vállalkozók többsége továbbra is bizalmatlan az e-bankolással szemben. Ennek oka, hogy a vállalkozók jelentős része nehezen tudja követni a technológiai lehetőségek gyors bővülését. Az ismeretek bővítése terén pedig a pénzintézeteknek is sok a teendője – figyelmeztetnek az OTP Business szakértői.

A digitális technológia térhódítása a vállalkozások pénzügyeinek kezelése területén is egyre nyilvánvalóbb. Így ma már a vállalkozói ügyfelek mintegy 40 százaléka intézi banki átutalásait az interneten keresztül, nem csak időt, de jelentős költséget is megtakarítva. Más területeken még inkább nyilvánvaló az e-banking szolgáltatások növekvő elfogadottsága és népszerűsége. Így például a részvény tranzakcióknál már közel 85 százalékos az elektronikus csatornákon keresztül történő kötések aránya.

„Az elmúlt években a technológiai fejlődés számos új alkalmazás megjelenését tette lehetővé a vállalkozások pénzügyeinek kezelése területén, ezért az OTP Bank folyamatosan bővítette az elérhető elektronikus szolgáltatások körét.

A trendek egyértelműek, a digitális bankolás térhódítása az előttünk álló időszakban is folytatódni fog” – fejtette ki Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója. Ezt mutatja, hogy az OTP Business ügyfelei között egyre népszerűbb a pénzintézet OTPdirekt Electra Terminál szolgáltatása, amely nagy mennyiségű tranzakció egyszerű, felhasználóbarát kezelését biztosítja a felhasználók számára. Valamint lehetőség van arra is, hogy a felhasználók a Terminálon keresztül a banki rendszerből letöltött és helyileg tárolt adatokat a saját rendszereikben is felhasználják. Így a forgalmi kimutatások mellett a vállalkozások akár a hitelesített elektronikus bankszámlakivonataikat is letölthetik. Ennek révén a vállalkozások költséget takaríthatnak meg, emellett – papíralapú társaikhoz képest – az elektronikus dokumentumok egyszerűbben tárolhatók és rendszerezhetők.

„A vállalkozói ügyfelek egyre nagyobb számban használják a legújabb mobil alkalmazásokat is, noha a mobilfizetés még nagyon új dolognak számít, az ügyfelek többsége még csak az „ismerkedés” fázisánál tart. A fiatalabb korosztály nyitott, érdekesnek, izgalmasnak találják ezeket az újfajta, divatos megoldásokat. Látjuk azonban, hogy idő kell, amíg széles körben elfogadott és használt alkalmazásokról beszélhetünk” – tette hozzá az OTP Business ügyvezető igazgatója.

Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatásra regisztrált vállalkozói felhasználók száma mára már megközelíti az 5.000-et, ez azonban még mindig csupán 2,5%-a az OTP Banknál számlát vezető teljes vállalkozói körnek. Az okostelefonokról is elérhető szolgáltatások előnye, hogy segítségükkel gyorsan és egyszerűen elérhetőek a leggyakrabban használt internetbanki funkciók, miközben a tranzakciós díjak megegyeznek az internetbanki díjakkal. Ennek segítségével az ügyfelek ma még leggyakrabban átutalásokat végeznek, de lekötéseket is intézhetnek, illetve fel is törhetnek betéteket. Emellett akár közüzemi számláikat is befizethetik az okostelefon-készülékekkel elérhető elektronikus felületeken keresztül. Az OTP SmartBank segítségével ma már megoldott az aláírások kezelése a többes rendelkezésű szerződések esetében is. Így az ügyfelek ugyanazt az aláírási metódust használhatják az internetbank és SmartBank szolgáltatások használata során.

A számok más tekintetben is rávilágítanak arra, hogy van még hová fejlődni. Ugyanis a vállalkozói ügyfelek 60 százaléka még ma is inkább személyesen, a bankfiókjában intézi utalásait. A bankfiókokban intézett tranzakciók magas aránya mögött pedig egyre nagyobb generációk közötti szakadék figyelhető meg. A fiatalabb vállalkozók többsége ma már rutinszerűen az interneten keresztül intézi pénzügyeit. Ezzel szemben a középkorú, vagy annál idősebb vállalkozók többsége továbbra is bizalmatlan az e-bankolással szemben. Az OTP Business szakértői szerint a technológiai változások olyan rohamos üteműek, hogy azt a vállalkozók jelentős része nehezen tudja követni.

„A pénzügyi tranzakciók elektronikus úton történő intézése nem csak egyszerűbb, hanem – díjcsomagtól függő mértékben – olcsóbb is. Azonban önmagában ez nem elég ahhoz, hogy az újdonságokat nehezebben követő vállalkozások is áttérjenek alkalmazásukra” – hívja fel a figyelmet Csonka Tibor. A bizonytalanság és bizalmatlanság részben arra vezethető vissza, hogy sokan nem rendelkeznek elég információval a témával kapcsolatban. Ezért kiemelt feladat az új ismeretek bővítése minden korosztály számára, hiszen különösen a mikro- és kisvállalkozások mindennapi munkáját teszi egyszerűbbé és hatékonyabbá, ha bárhol, bármikor, bármilyen eszközön hozzáférnek számláikhoz. Különösen a családi vállalkozások, a néhány főt foglalkoztató mikro- és kisvállalkozások nyerhetnek az internetbanki szolgáltatások igénybevételén, hiszen nem csak olcsó és gyors, de kényelmes is, ugyanis otthonról, vagy a cégből is intézhető. A technikai ismeretek bővítéséért a pénzintézetek is sokat tehetnek, ügyfeleik edukálása révén. Így például az OTP Business-nél ezt a célt támogatják az internetes, illetve SmartBank szolgáltatás használatát bemutató, bárki számára hozzáférhető ún. DEMO-k, valamint az internetbanknál a szolgáltatásba beépített segítő funkciók is.

„Az OTP stratégiai célja, hogy továbbra is piacvezető maradjon az innovatív internetes banki megoldások kifejlesztése és piaci bevezetése terén, hogy vállalati ügyfeleinek a legkényelmesebb és legköltséghatékonyabb megoldásokat tudja kínálni. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan pénzintézetünk fenn kívánja tartani bankfióki hálózatát és szolgáltatását is annak érdekében, konzervatívabb bankolási szokásokkal bíró ügyfelei számár is minden szolgáltatása könnyen elérhető maradjon” – hangsúlyozta az OTP Business ügyvezető igazgatója.

Forrás: OrientPress Hírügynökség ( OPH)

2014. október 28. 09:28 | eGazdaság, Haladó, Kezdő