A GINOP egyik kiemelt célja a vállalkozások nemzetközi versenyképességének javítása. A mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatására 5 milliárd forint keretösszeg áll rendelkezésre, amelyből a felhívás feltételeinek megfelelő pályázatot benyújtó vállalkozások 1,5 millió és 20 millió forint közötti vissza nem térítendő támogatást kaphatnak.
A kkv-szektor piaci megjelenését támogató konstrukció a vállalkozások külpiacra lépését kívánja elősegíteni a hatékony külpiaci marketing tevékenység támogatásával, a kiállításokon, vásárokon való megjelenés elősegítésével, illetve a piaci versenyben való eredményes részvételhez szükséges tudás biztosításával.
Az államtitkár hangsúlyozta: a támogatás eredményeként megvalósulhat a mikro-, kis- és középvállalkozások exportképességének és versenyképességének növekedése, bekapcsolódásuk a helyi, nemzeti és nemzetközi hálózatokba, a szomszédos országokkal való együttműködések fejlődése, valamint a régióval folytatott külkereskedelmi tevékenységek fejlődése is.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) keretében 2012-ben meghirdetett hasonló pályázat nagyon népszerű volt, a hatályos szerződéssel rendelkező projektek száma 390, a hozzájuk tartozó szerződéses támogatási összeg pedig mintegy 6 milliárd forint – tette hozzá.
Forrás: Infotér
Fotó: Infotér