Könnyen megtudható, hogy melyik szolgáltatóhoz tartozik egy telefonszám. Eddig már több mint kétezer érdeklődő használta az angol nyelven is elérhető webes felületet.
Az előfizetők naprakész és gyors tájékoztatást kapnak a hívott számokról az online számhordozási tudakozó oldalon, amely a szolgáltatóktól függetlenül, közvetlenül az NMHH Központi Referencia Adatbázisa (KRA) alapján válaszol arra a kérdésre, hogy egy telefonszám hordozott-e, és melyik a jelenlegi szolgáltatója. Az érdeklődést mutatja, hogy az angol nyelven is elérhető honlapot indulása óta már több mint 2 ezren látogatták meg és kértek adatokat telefonszámokról. Ez az információ a hívást kezdeményezők részére fontos, mivel a szolgáltatóváltáskor változnak a hívásdíjak, és a hívásdíj a hívott számhoz tartozó új szolgáltató díjszabása szerint alakul.
Díjtájékoztató
A statisztikák alapján egy hónapban átlagosan 10 ezer telefonszám költözik egyik szolgáltató hálózatáról egy másikéra úgy, hogy a teljes hívószám, körzetszámmal vagy előhívó számmal együtt megmarad, de a szolgáltató személye megváltozik. Egyes tarifacsomagoknál nincs jelentősége annak, hogy az ügyfél saját szolgáltatójától hova telefonál vagy küld üzenetet, mert a hálózaton belüli és kívüli használat díjszabása megegyezik. Az ettől eltérő díjcsomagok esetében viszont fontos lehet, hogy a perc- és SMS-díjak hálózaton belüli és azon kívüli irány esetén különböznek. Az eltérés akkor lehet számottevő, ha a szolgáltató hálózatán belüli hívások és a hálózatból kilépő hívások díjai között nagy a különbség, és egy számhordozást követően egy hálózaton belüli szám másik szolgáltatóhoz kerül vagy épp bekerül a saját hálózatba.
Ha a hívott szám hordozott, és a hívó fél szolgáltatója eltérő díjazást alkalmaz az egyes szolgáltatókhoz irányuló hívásoknál, a hívó fél szolgáltatója köteles a hívó számára a hívás előtt közvetlenül, saját hálózatából díjmentes tájékozódási lehetőséget biztosítani arról, hogy a hívás melyik szolgáltató hálózatában végződik, és annak mekkora a tarifája. A hatóság összegyűjtötte a hordozott számokkal kapcsolatos szolgáltatói információs telefonszámokat, amelyek ezen a linken érhetőek el.
Hívja a 1748-as díjmentes számot!
Ha a fogyasztó nincs internet közelében, de szeretne meggyőződni arról, hogy az adott hívószámot hálózaton belüli vagy kívüli díjjal érheti el, két módon is lekérdezheti díjmentesen a telefonjáról. A mobilszolgáltatók mindegyikénél működik a díjmentesen hívható 1748-as szám, ahol a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát kell megadni, és beütni a 6- vagy 7-jegyű számot, majd megnyomni a # gombot. Ezt követően egy hang bemondja, hogy az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik.
Mindez telefonhívás nélkül is működik az úgynevezett USSD-kód segítségével. Ha így akarja az ügyfél megtudni, hogy egy adott telefonszám hordozott-e, akkor be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát és hívószámát, ezután jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot. Pl.: *126*201234567#hívás gomb vagy *126*14577100#hívás gomb. Ezután hamarosan kiírja a telefon, hogy a telefonszám melyik szolgáltatónál van.
Fontos megjegyezni, hogy a számhordozási lekérdezések egyike sem ad felvilágosítást az előfizetői adatokról. További részletes információk a számhordozásról itt olvashatóak.
Forrás: hirado.hu