Két fontos változást is szeptember elsejére időzített a Google a Chrome-ban. Az egyik a még mindig sokak által használt, de a számítógépet alaposan terhelő Flash-reklámok hanyagolása.
Amit a Google júniusban megígért, az valamikor ma életbe lép: a Chrome bár betölti majd a Flash technológiával készített hirdetéseket – még mindig ilyen a netes reklámok zöme –, de nem indítja el azokat. A Google szerint ugyanis a Flash technológia energiapazarló, visszaél a számítógép erőforrásaival. Aki mégis szeretné megtekinteni a hirdetést, az egy kattintással elindíthatja azt.
A Google azt ígéri, a Chrome igyekszik minél ügyesebben kiválogatni, hogy egy weboldalon mi lehet hirdetés, és a hasznos Flash-tartalmakat továbbra is elindítja majd. Ezzel együtt a mostani változás alighanem az utolsó szög a sokak által régóta idejétmúltnak tekintett,rengeteg sérülékenységet tartalmazó, mégis bőven használatos Flash-tartalmak koporsójában.
Az okostelefonoknál már régóta hasonló a helyzet, sőt azok nemhogy nem indítják el, be sem töltik a Flash-tartalmakat – ráadásul nem csak a hirdetésekkel viselkednek így. A mobilos Chrome böngésző és a korábbi androidos alapértelmezett böngésző három éve már egyáltalán nem jelenít meg semmilyen Flash elemet. Steve Jobs már a kezdetektől a technológia ellen volt, így az iPhone-ok beépített Safari böngészője már a kezdetektől ignorálja az energiazabáló Flash-t.
A másik változás hasonlóan felszabadítja a gépek erőforrását és zavarmentessé teszi a Chrome-használatot: a böngésző a háttérben lévő lapok esetében nem indítja majd el az azokon lévő videós-hangos tartalom lejátszását – csak akkor, amikor a felhasználó már valóban az adott böngészőfület nézi. A Google szerint a változások hatására akár 10-20 százalékkal növekedhet a laptopok üzemideje.
Forrás: HVG
Fotó: Modcult