Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, csupán három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal az internetezők több mint fele. Olyan keresőoldalak, mint például a Google, az online közönség 74 százalékát csábítják hetente egy vagy több alkalommal.
Nálunk ez az arány 67 százalék. A közösségi oldalak, mint a Facebook rendszeres táborát a netezők 64 százaléka alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb: 78 százalék.
Az Ipsos közleménye szerint a webes levelezés 55 százaléknál motivációs tényező. Honfitársaink esetében ez az arány ennél magasabb: 68%. Magyar viszonylatban érdekes, hogy a fentieken túl a netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60 százalék), az időjárásról tájékoztató honlapok (55 százalék), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint például a YouTube (52 százalék), illetve a hirdető oldalak (50 százalék).
S vajon melyek azok a helyek, amelyek a legkevesebb voksot kapták? 8 százaléknyian keresik fel rendszeresen a különböző képmegosztókat (pl. Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat.
Magyarországon ezek az arányok csupán 6, ill. 2 százalékot jelentenek. Érdekes, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző: 5 százalék. A magyar netezők a maguk 7 százalékával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.
A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.
Forrás:http://www.hirado.hu/Hirek/2013/11/05/08/Harom_tipusu_internetes_oldalt_latogatnak_a_netezok.aspx