A Social Media Link idei felméréséből az derült ki, hogy az emberek nagyságrendekkel jobban megbíznak a közösségi oldalakon olvasott termék- és brandajánlásokan, mint bármilyen hagyományos felületen látott reklámban. Természetesen elsősorban a barátok és a család véleménye nyom a legtöbbet a latba, de bőven akadnak olyanok is, akik adnak a szakmai cikkekre, a blogbejegyzésekre és az online visszajelzésekre.
A felmérésből többek között a következő adatok, tényszerűségek derültek ki:
– A megkérdezettek 68 százaléka bízik a Facebookon olvasott ajánlásokban. (Ez az arány blogoknál 63%, a Pinterestnél 56%, a YouTube-nál 51%, a Twitternél és a Google Plusnál pedig 41%)
– Az vásárlók különösen bíznak a háztartási termékekkel, szépségápolással, elektronikai cikkekkel és éttermekkel kapcsolatos ajánlásokban.
– A válaszadók 78 százaléka azért osztotta meg a tapasztalatait online egy termékkel vagy egy szolgáltatással kapcsolatban, mert elégedett volt.
– Az emberek 77 százalékát nem akadályozza meg a vásárlásban, ha csak tíznél kevesebb visszajelzés született az adott termékkel kapcsolatban.
– A vélemények íróinak 43 százalékát az motiválja, hogy másoknak segíthessen.
– Az emberek továbbra is a család és a közeli barátok ajánlására adnak a leginkább, de 58 százalék megbízik a szakértői cikkekben, 54 százalék a webshopokon olvasható visszajelzésekben, 42 százalék a kevésbé közeli ismerősökben. 39 százalék a bloggerekben, és 11 százalék a celebekben.
– A válaszadók 40 százaléka a személyes történetek és tapasztalatok alapján tekint hitelesnek egy visszajelzést.
– A megkérdezetteket nem különösen zavarja, ha a barát, családtag vagy blogger egy ajándékba kapott termék alapján alkotott véleményt, ugyanakkor meglehetősen szkeptikusak a fizetett blogbejegyzésekkel kapcsolatban.
Forrás: Social Daily
Az infografikát az alábbi linkre kattintva tekintheti meg.