Kategória: eKultúra
Nagyon is jól jönnek a videojátékok az angoltanuláshoz
Legtöbbször a negatív hatásaikról hallani, pedig nemcsak számos készséget fejleszthetnek, hanem kulcsot is adhatnak az oktatás megreformálásához.
Tovább »Óvatosan a karácsonyra kapott okoseszközökkel!
Közelegnek az ünnepek, és a népszerű ajándékok listáján az okoseszközök is egyre inkább előretörnek. Ennek azonban akadnak biztonsági kockázatai otthon és akár a munkahelyen is. Az utóbbi években számtalan új, internetre csatlakoztatott készülék – így okostelefon, intelligens óra, okostévé, drón vagy éppen VR-szemüveg – jelenik meg a piacon az év végi kereskedelmi csúcsidőszakra időzítve.
Tovább »Amit az internettől kapunk karácsonyra
Idén várhatóan kétmillióan fogják karácsonyi ajándékaikat (is) online megvásárolni, és netezésre alkalmas eszközök szintén szép számban lesznek a fa alatt.
Tovább »Végre letöltheti telefonjára a Microsoft legnépszerűbb játékát
A Microsoft pasziánsz-kollekciója vitathatatlanul a windowsos rendszer legkedveltebb játéka. Végre a konkurens mobil platformokon is bemutatkozhat.
Tovább »Milyen kütyüt vegyünk karácsonyra és milyet ne
Ünnepek előtti vásárlási tanácsadónkból kiderül, mit vegyünk figyelembe, hogy a megajándékozottnak ne fagyjon arcára a mosoly a készülék kicsomagolásakor.
Tovább »Folytatódhat a nevezés – hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbított határidővel, november 20-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott digitális megmérettetésre 25 kategóriában várják a nevezéseket.
Tovább »Nem a mobiltelefont kell kitiltani az iskolából
A szakember szerint nem az a cél, hogy a gyerek ne vihesse be az iskolába a mobiltelefonját, laptopját, tabletjét. Ezeknek az eszközöknek meg kell találni a helyét a tanítási órákon, mert ez még motiválja is diákokat.
Tovább »25 éves az első .hu végződésű internetes cím
Hazánkat 25 éve elérte a digitális forradalom, azóta ki jobban, ki kevésbé lépést tart a digitális világ fejlődésével. Az 1980-as években szinte csak tudományos célokra tartották fent a világhálót. Az első bejegyzett internetes cím (domain) birtokosa a Massachusetts Institute of Technology (MTI) égisze alatt működő számítógépes munkaállomásokat gyártó cég, a Symbolics volt. Az azóta csődbe ment vállalat symbolics.com internetes címét 1985. március 15-én jegyezték be.
Tovább »Kódoljuk át együtt az országot a Code Week-en!
A Code Week-et már negyedik alkalommal rendezik meg az EU tagországai, így Magyarország is azzal a céllal, hogy ebben az egy hétben közelebb hozzák a tanárokhoz, diákokokhoz, szülőkhöz a programozást és azt, hogy programozni ma már bárki meg tud tanulni, akinek minimális érdeklődése és affinitása van a téma iránt.
Tovább »Tiltsuk, engedjük? Kiderült, hogy mennyit érdemes hagyni videojátékozni a gyerekeket
Bár a videojáték valóban fejlesztheti a gyerekek bizonyos képességeit, itt is igaz a régi mondás: jóból is megárt a sok. Spanyol kutatók tették közzé a napokban új eredményeiket az Annals of Neurology folyóiratban, amelyek szerint egy bizonyos ideig kifejezetten előnyös a gyerekek számára, ha videojátékokkal játszanak, azonban ha túl sok ideig ülnek mellettük, az már épp ellenkező hatást vált ki.
Tovább »