Összes cikk - 11. oldal
„Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” konferencia
Budapest, 2016. szeptember 30. – Október 19-én negyedik alkalommal kerül megrendezésre az Európai Unió „Safer Internet Program” (SIP) keretében „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra”című nemzetközi konferencia a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) szervezésében.
Tovább »Informatikai és szakmai támogatás a védőnőknek
Az OTH hosszú távú támogatást biztosít a védőnői szolgálatnak a korszerűbb munkavégzéshez. A védőnők munkafeltételinek javítása érdekében indított újabb programot az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatala. Az alapellátásban dolgozó mintegy 1500 kerületi és iskolai védőnő jut laptophoz, hogy még hatékonyabban végezhesse munkáját, valamint olyan, eddig hiányzó speciális eszközöket kapnak, amelyek közvetlenül segítik a védőnők és a hátrányos helyzetű célcsoport tagjai közötti kommunikációt.
Tovább »Scratch Meccs – játékfejlesztő verseny 12-16 éves lányoknak
Alkoss! Játssz! Láss világot! A Scratch Meccs a Skool, az ELTE Informatikai Kar és a Facebook közös játékfejlesztő versenye 12-16 éves lányoknak, ahol a versengés izgalma találkozik az alkotás örömével.
Tovább »Már nem csak a kopasz, szemüveges, kockásingesek lehetnek informatikusok
Az informatikus szemüveges, kopasz, kockás inget hord és papucsban jár – a legtöbben így képzelik el az informatikusokat. Tévesen. Az IT ma már nem csak a furcsa öltözködésű férfiak játszótere. Sok a nő is, példa erre Mári Zsuzsanna, aki egy nemzetközi telekommunikációs vállalat munkatársa.
Tovább »HTE Infokom 2016
Huszadik alkalommal kerül megrendezésre a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület szervezésében az Infokommunikációs Hálózatok és Alkalmazások Konferencia és Kiállítás, a HTE Infokom 2016. A rendezvény széleskörűen foglalkozik az infokommunikáció (távközlés, informatika és média) aktuális műszaki, piaci és szabályozási kérdéseivel.
Tovább »ITBN CONF-EXPO 2016
A hazai IT szakma képviselői 2004-ben összefogtak azért, hogy egy független, minden piaci szereplő és felhasználó érdekét képviselő fórumot teremtsenek. Az eredeti elképzeléseket mára már meghaladta az ITBN : a kiállítás az új innovációk és termékek első bemutató helye; a konferencián a szektort meghatározó jogi, gazdasági és a területet befolyásoló szakmai és felügyeleti szervezetek aktuális véleménye mutatkozik be.
Tovább »Kódoljuk át együtt az országot a Code Week-en!
A Code Week-et már negyedik alkalommal rendezik meg az EU tagországai, így Magyarország is azzal a céllal, hogy ebben az egy hétben közelebb hozzák a tanárokhoz, diákokokhoz, szülőkhöz a programozást és azt, hogy programozni ma már bárki meg tud tanulni, akinek minimális érdeklődése és affinitása van a téma iránt.
Tovább »Magyar medikusoktól tanul a világ
Fábián Ádám és Regéczy Zoltán nyerte idén az egyik legrangosabb startup versenyt, a budapesti Get in the Ring-et. Magyarországot képviselték a nemzetközi döntőben Szófiában.
Tovább »Tiltsuk, engedjük? Kiderült, hogy mennyit érdemes hagyni videojátékozni a gyerekeket
Bár a videojáték valóban fejlesztheti a gyerekek bizonyos képességeit, itt is igaz a régi mondás: jóból is megárt a sok. Spanyol kutatók tették közzé a napokban új eredményeiket az Annals of Neurology folyóiratban, amelyek szerint egy bizonyos ideig kifejezetten előnyös a gyerekek számára, ha videojátékokkal játszanak, azonban ha túl sok ideig ülnek mellettük, az már épp ellenkező hatást vált ki.
Tovább »Újabb játékot csinált a 13 éves magyar fiú
A ColorBlinder után új játékkal jelentkezett Kiss Dániel. A játék egy kicsit nehéz, de pont emiatt élvezetes. Szűk egy hónappal ezelőtt mutatták be azt a mobilos játékot, ami nemcsak azért érdekes, mert alig tudtuk letenni, hanem azért is, mert a fejlesztője egy 13 éves miskolci srác, Kiss Dániel. A fiú, aki hobbiból készít mobilos játékokat, egy újabbal állt elő.
Tovább »